Persberichten voor onze opdrachtgevers

Nederland en Vlaanderen lopen storm voor slimme stomer

debruijnpr No Comments

Foodtech start-up Mealhero haalt meer dan 50% op in openingsweekend Kickstartercampagne

Gent, 8 november 2017 – De foodtech start-up Mealhero brengt een slimme stomer op de markt die het gemak van een afhaalmaaltijd combineert met het gezonde van een foodbox – op het lijf geschreven van de drukbezette millennial die snel én gezond wil eten. De slimme stomer herkent de vriesverse ingrediënten die in een maaltijdbox aan huis geleverd worden aan het slimme label en bereidt ze in 20 à 30 minuten, zonder tussenkomst van de gebruiker. Mealhero zet zo de diepvriesmaaltijd terug op de kaart. Met de 200 beschikbare ingrediënten zijn tot 700 verschillende maaltijden mogelijk. Met de Kickstarter-crowdfundingcampagne, die het afgelopen zaterdag lanceerde, haalde het ondertussen al 36.586 euro op – 53% van het beoogde bedrag om de productie van de slimme stomer op te starten. Slechts twee uur had Mealhero nodig om 30% (ofwel 20.000 euro) van het doelbedrag binnen te halen. De crowdfundingcampagne loopt tot en met 4 december.

Eten anno 2017
Mealhero speelt in op de behoeften van drukbezette millennials die ’s avonds niet nog een half uur achter de kookpotten willen staan of hun toevlucht willen nemen tot een afhaalpizza, maar wel lekker en gezond willen eten. Het is het geesteskind van Anton Claeys, Steven Debaere en Jeroen Spitaels die elkaar leerden kennen aan de Vlerick Business School in 2014. Het idee ontstond uit hun eigen ervaring. “We waren altijd tegen elkaar aan het klagen dat we geen tijd of zin (in kookfiasco’s) meer hadden als we ’s avonds laat thuiskwamen, maar ook niet in de zoveelste ongezonde afhaalmaaltijd. Iets wat we ook in onze omgeving hoorden. Mealhero speelt precies daarop in”, aldus CEO Jeroen Spitaels. „In een wereld waarin we bellen met ons horloge en auto’s zelfstandig rijden, is het een logische volgende stap dat slimme technologie ook een rol gaat spelen op het gebied van onze voeding.”

Mealhero stomer - DBPR

Duizelingwekkend veel dilemma’s voor dertigers

debruijnpr No Comments

Overgrote deel millennials twijfelt over gemaakte keuzes

Amsterdam, 3 november 2017 – 85% van de 5053 millennials die meededen aan Monsterboards Dertigers Dilemma Test vraagt zich af of zij wel op hun plek zitten. Zowel qua werk als privé. Een kleine 80% van de deelnemende mannen en 87% van de vrouwen zou het op enig vlak wel anders willen. Het zijn opmerkelijke aantallen. Zeker als je je bedenkt dat de beroepsbevolking in 2020, naast mensen uit de generaties X en Z en babyboomers, voor 35% uit millennials zal bestaan. Een alarmerend signaal voor werkgevers.

De lat ligt hoog
Millennials leggen de lat hoog. Ze hebben hun studie met succes afgerond, ambiëren een goede baan die een relevante bijdrage levert aan de maatschappij, werken hard om die te bemachtigen, hebben een rijk sociaal leven, een boeiende relatie, reizen de wereld rond en willen ondertussen ook nog een gezonde lifestyle hanteren. Als je alle posts op social media ziet, lijken zij hun leven perfect op orde te hebben. Maar uit de Facebook test die recruitment platform Monsterboard in september en oktober onder dertigers uitzette, komt een ander beeld naar voren.

Dertigers Dilemma Test

Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek ?