Connexxion

PR bij wervingscampagne

De kracht van PR bij reclamecampagnes blog Marianne de Bruijn

Connexxion zocht voor de regio Amstelland- Meerlanden in een paar maanden tijd 300 buschauffeurs. PR werd ingezet als belangrijkste middel in de wervingscampagne. Een Connexxion bus werd ingezet op station Hoofddorp die uitpuilde van de mensen met mensen op het dak en mensen die eraan hingen. Boodschap:

Als we niet snel genoeg buschauffeurs werven, is dit het toekomstbeeld dat we kunnen verwachten.

De foto werd zowel als campagnebeeld in advertenties en ook als persfoto ingezet. Met de campagne werd veel aandacht bereikt in landelijke en regionale media en op radio en TV. Connexxion ontving overweldigende reacties op het werken bij gedeelte van de Connexxion site. De vacatures werden gemakkelijk en snel vervuld.

Marianne de Bruijn verzorgde de PR campagne voor Connexxion toen zij werkzaam was bij ACA Communicatie. Creatief concept: David Bergmans en Rom Wittebol.