De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 10 mei 2020

Clipper Teas

Clipper is ’s werelds grootste Fairtrade theemerk en maakt 100% biologische en natuurlijke thee, waar ze alleen de allerbeste kruiden van over de hele wereld voor gebruiken. En de theeën van Clipper bevatten niks kunstmatigs. Zo is elk kop Clipper thee serieus genieten. Voor publiciteit rondom de introductie van Clipper Teas in België, de lancering van nieuwe theesmaken in Nederland én een inhaker rondom Blue Monday schakelde Clipper De Bruijn PR in.

Sampling ter kennismaking

Product sampling is een mooie manier om mensen kennis te laten maken met een nieuw product. We introduceren het merk in België en nieuwe smaken in Nederland door middel van influencer sampling. De nieuwe smaken uit de range Clipper with a Twist zijn Rooibos, Fennel, Lemon, Elderflower en Ginger. Deze samplingactie is onderdeel van een grotere marketing campagne en draagt bij aan de online zichtbaarheid en naamsbekendheid van Clipper. Door sampling kunnen influencers het (nieuwe) product gelijk proeven en hun mening delen via social media of hun blog.

Een goede sampling is afhankelijk van verschillende factoren. Zo vinden we het erg belangrijk dat we een goede match hebben met de juiste influencers, en dat we een persoonlijke brief en een aantrekkelijk pakketje maken. Daarnaast verdient het bepalen van de juiste timing ook veel aandacht.

De juiste timing

De derde maandag van januari is de meest deprimerende dag van het jaar volgens velen. Beter bekend als Blue Monday. Wij verrassen een specifieke groep influencers op Blue Monday met Clipper Happy Mondays, een heerlijke biologische kruideninfusie van frisse citroen, verwarmende gember en een beetje zwarte peper voor extra pit. Zo wordt Blue Monday een Happy Monday  en leggen we een logische link met het product en een actuele aanleiding.

Online zichtbaarheid

Veel influencers deelden de (nieuwe) producten met hun volgers via social media. Het succes van deze samplingacties had meerdere redenen. Ten eerste was het pakket in alle gevallen fotogeniek door de aankleding, wat er voor zorgt dat influencers eerder geneigd zijn een foto of filmpje ervan te maken en te delen via social media. Ten tweede was de timing on point. En ten derde is het succes te verklaren door de goede match tussen de influencers en het product. Deze sampling zorgt natuurlijk ook weer voor ambassadeurs van het merk. We verbinden op deze manier tevens influencers aan Clipper en dat draagt bij aan een langdurige en waardevolle relatie.

Ook nieuwsgierig naar influencer sampling? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden voor vrije publiciteit en online zichtbaarheid voor jouw product.