Ik heb Vero! Maar ik doe er (nog) niets mee

Het nieuwe social media platform

Social-media-interactie-communicatie

De hype rondom het nieuwe social media platform zonder advertenties en gekke algoritmes kun je niet gemist hebben. Het was een waar spektakel. Landelijke dagbladen, nieuwssites en blogs met alle voor- en nadelen vlogen om je oren. Zelfs het Financieele Dagblad spendeerde een artikel aan de introductie van het nieuwe social media platform. Iedereen was het erover eens: dit wordt de vervanger van Instagram en Facebook. Want een chronologische timeline vol met content van je vrienden wil iedereen. Van Facebook en Instagram krijgen we dat al tijden niet meer. De keerzijde van de medaille werd ook veelvuldig besproken: de app is gemaakt door één of andere badguy uit het Midden-Oosten, je kunt je account niet gemakkelijk verwijderen en de content die je plaatst wordt eigendom van Vero. Niet alleen maar rozengeur en mannenschijn dus, dat Vero. Stiekem wordt dat beeld ook bevestigd door de donkere lay-out vind ik. Gelukkig is de storm rondom Vero nu gaan liggen. Feit blijft: iedereen is toe aan een vervangend social media platform en klaar met de alleenheerschappij van Facebook en Instagram.

Feit blijft: iedereen is toe aan een vervangend social media platform en klaar met de alleenheerschappij van Facebook en Instagram.

En natuurlijk, ik ben ook zo’n nieuwsgierig aagje, dus een account is snel aangemaakt. Wat blijkt? Iedereen lijkt een account te hebben aangemaakt, maar niemand doet er wat mee. Zo van: als het een succes wordt, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik er vanaf het begin bij was. En als het geen succes wordt dan heb ik geen tijd verspild. Maar wie maakt Vero dan tot een succes jongens? Ik wil best beginnen. Het is niet dat ik het de badguy gun, maar meer onszelf.

Volg me op Vero via Judith Janse.