De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 22 april 2020

Introductie Knoppers NutBar

Het Duitse chocolademerk Knoppers introduceerde in 2019 een nieuw product in Nederland: de Knoppers NutBar. Het merk wil de Knoppers NutBar introduceren bij de juiste doelgroep (jongeren tussen 18 tot 25 jaar, en shoppers met pubers) en ervoor zorgen dat zij de NutBar ook daadwerkelijk gaan proeven.

De reep was in Duitsland verantwoordelijk voor een groei van de candybar categorie. De NutBar is ook een groot succes in landen zoals Zwitserland, Oostenrijk en Polen. In oktober 2019 was het tijd voor de introductie van de reep in Nederland! Storck vroeg De Bruijn PR om de publiciteit rondom deze introductie te verzorgen.

Influencer sampling

We introduceren de Knoppers NutBar door middel van influencer sampling. De doelgroep van de NutBar bestaat namelijk voor een groot deel uit jongeren tussen de 18 en 25 jaar en op deze manier maken we het nieuwe product zichtbaar in het hart van de doelgroep. We besteden veel aandacht aan de match tussen het product en de influencer. De selectie van influencers vinden we een van de belangrijkste dingen en is tevens bepalend voor het succes van de inspanningen. Bovendien zorgen we ervoor dat de kernboodschappen van het product in het pakket voor de influencers verwerkt zitten. Zo luiden de kernboodschappen van de Knoppers NutBar: luchtig, energizing en lekker. We knopen een ballon aan de candybar die uit de doos springt, zodra hij wordt opengemaakt om het luchtige en energizing karakter van de candybars te benadrukken. In de doos zitten genoeg repen om te proeven en weg te geven en zo te ervaren hoe knapperig, luchtig en lekker de nieuwe chocoladerepen van Knoppers zijn.

Online zichtbaarheid

Het resultaat was mooie zichtbaarheid voor de Knoppers NutBar bij de juiste doelgroep, door middel van postings op social media waaronder ook een aantal vlogs. Daarnaast waren er veel reviews van de NutBar op Instagram en YouTube die allemaal positief waren over de reep. We realiseerden een potentieel bereik van 1.315.477 mensen.

Influencers waren unaniem positief en er werd veel geproefd op beeld. Het verrassingseffect door de grote doos was groot en de ballon popte op de unboxing video’s uit de doos. Vervolgens hebben we met een paar influencers leuke winacties opgezet met giveaways, zodat ook hun volgers de Knoppers NutBars konden proeven.

Ook nieuwsgierig naar influencersampling? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden voor vrije publiciteit en online zichtbaarheid voor jouw product.