De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 10 maart 2021

Lancering Knoppers PeanutBar

In 2019 introduceerde het Duitse chocolademerk de nieuwe Knoppers NutBar. We realiseerden mooie zichtbaarheid door middel van influencer sampling. En nu heeft Knoppers een nieuwe variant ontwikkeld. De lekkerste candybar van Nederland is ook verkrijgbaar met gehakte pinda’s: de Knoppers PeanutBar. Om consumenten te informeren over de nieuwe smaak met pinda’s hebben we 50 influencers verrast met een pakket vol PeanutBars. Het doel? Na het proeven zijn influencers positief over de reep en activeren zij ook hun volgers de PeanutBar te proberen. Want proeven is geloven!

Communicatie via influencers

Natuurlijk biedt een traditionele mediamix voordelen om je boodschap over de bühne te brengen. Maar tegenwoordig weten bedrijven steeds beter in te spelen op de mogelijkheden die nieuwe media met zich mee brengen. Wij adviseren graag over de mogelijkheden voor de inzet van influencers op social media. Zo hebben we voor de lancering van de Knoppers PeanutBar een grootschalige influencer samplingsactie ingezet.

Match tussen persoon en merk

We kijken voor de selectie van influencers heel goed naar de persoon en hun achtergrond. Het lijkt een open deur, maar het is zo belangrijk. Als je iemand die voornamelijk plantaardig eet een product vol met room en melkchocolade stuurt, is dat echt niet handig. Voor deze sampling hebben we influencers tussen de 18 en 30 jaar geselecteerd zonder kids die houden van chocolade en snacken. Ook lag de focus op moeders en vaders met oudere kids die focussen op het ouderschap en hun lifestyle.

Foodpost

In totaal heeft 74% van de influencers de Knoppers foodpost gedeeld met hun volgers via social media met een totaal potentieel bereik van 842.544 mensen. Alle reacties zijn erg positief. De influencers geven in hun publicaties aan de candybar erg lekker te vinden. De reacties luiden bijvoorbeeld: ‘Lekker pakketje gehad met de nieuwe Knoppers bar, pindakaas maakt alles nóg beter’, ‘Ken je dit nog van vroeger? Ze zijn er dus nu met pinda smaak’, ‘Ik kreeg een doos vol Knoppers opgestuurd en dat was een heel slecht idee, want deze zijn echt te lekker’, ‘Onze favo late night snack atm’ of ‘Ff de nieuwe Knoppers PeanutBar uitproberen, heerlijk!’

We zien dat er op meerdere momenten door de influencers aandacht aan de nieuwe candybar werd besteed: denk dan aan het unboxing moment, maar ook het moment dat ze de PeanutBar daadwerkelijk eten werd gedeeld. Bovendien zetten op beeld 12 van de 37 influencers direct hun tanden in een reep! Proeven is geloven!

Ook nieuwsgierig naar influencer sampling? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden bij de lancering van een nieuw product.