In 1965 brengt de zoetwarenproducent STORCK in Duitsland merci chocolade op de markt, in 1979 volgt de introductie in Nederland. Het merk onderscheidt zich direct door een volledig nieuw chocolade-aanbod: een selectie kleine chocoladestaafjes, per stuk in een goudkleurige wikkel verpakt, als het ultieme kleine bedankje.
In de nieuwe merci campagne wordt de focus gelegd op de kleine bedankmomenten om mensen uit je omgeving te bedanken. Want dat hoeft echt niet alleen op een speciale dag als Moederdag of tijdens feestdagen. In opdracht van Inzicht Brand & Business Consultancy, zetten we merci met PR berichtgeving neer als hét merk om mensen te bedanken in elke voorkomende situatie. We positioneren merci als de ‘bedank expert’ die Nederlanders tips & trics geeft om te bedanken en vooral ook bedankt te worden.
Op verschillende lifestyle blogs verschijnt merci als bedank expert. Mamsatwork, Women-online en Damespraatjes besteden aandacht aan de bedankgewoontes van Nederlanders op basis van het onderzoek in opdracht van merci. De chocoladeproducent deelt onderzoeksgegevens met diverse media zoals het feit dat meer dan 50% van de Nederlanders de buren vergeet te bedanken voor het oppassen op hun huis of huisdieren in de vakantie. Er werd volop aandacht besteed aan de mogelijkheden om ‘dankjewel’ te zeggen en tips gedeeld om deze bedankjes ook in ontvangst te nemen en te accepteren.
Ook benieuwd naar een PR aanpak voor jouw campagne? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen!