De Bruijn PR

Door De Bruijn PR| 04 september 2019

Nieuwe service maakt versturen persberichten appeltje-eitje

Amsterdam, 4 september 2019 – Een online service die het schrijven, controleren en verzenden van persberichten betaalbaar en toegankelijk maakt voor iedere organisatie in Nederland. Dat is in een notendop De Persberichten Service, een nieuw initiatief van het Amsterdamse bureau De Bruijn PR. De Persberichten Service genereert effectief media-aandacht voor organisaties die hier door een gebrek aan tijd, expertise of mankracht niet aan toekomen.

Op de website van De Persberichten Service kunnen organisaties een kant en klaar persbericht uploaden, waarna De Persberichten Service het bericht verstuurt. Een andere optie is een persbericht door het team van De Persberichten Service op te laten stellen en te versturen. Een ondersteunende PR-campagne op maat behoort ook tot de mogelijkheden. Na afloop ontvangt de opdrachtgever een overzicht van de behaalde publiciteit met onder meer bereikcijfers, sentiment, advertentie- en PR-waardes.
 

Zichtbaarheid vergroten

Het idee voor De Persberichten Service komt van Marianne de Bruijn, eigenaar van De Bruijn PR. Zij merkte dat organisaties geregeld nieuws hebben dat ze wel willen delen met media, maar de expertise of mankracht missen om dit op een effectieve manier te doen. De Bruijn: “We zien geregeld dat organisaties nieuwswaardige berichten als de introductie van een nieuw product, het openen van een nieuwe vestiging, successen van het bedrijf of de aanstelling van nieuwe collega’s hapsnap delen op social media, omdat ze kennelijk niet weten hoe ze voor hun doelgroep relevante media moeten benaderen. Een gemiste kans wat ons betreft, want media-aandacht vergroot de kans op zichtbaarheid, met allerlei positieve gevolgen als resultaat. Denk bijvoorbeeld aan meer traffic naar je site en betere sales resultaten.”

Jarenlange ervaring

De Bruijn hoopt met de nieuwe online service ook bedrijven die geen enkele ervaring hebben met PR te enthousiasmeren om het versturen van een persbericht een keer uit te proberen. “Zij kunnen op een laagdrempelige manier kennismaken met een belangrijk onderdeel van PR. We maken het voor iedereen betaalbaar, toegankelijk, makkelijk en snel om nieuws over je organisatie, klein of groot, te verspreiden en de resultaten hiervan te zien. Door onze jarenlange ervaring met het PR-vak en de juiste online PR-tools voor verzending en monitoring weten we precies hoe en welke journalisten we kunnen benaderen voor een bepaald onderwerp, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we hiermee de komende tijd veel organisaties kunnen helpen.”