Nieuws van De Bruijn PR

Connexxion PR en reclamecampagnes

De kracht van PR bij reclamecampagnes

debruijnpr Geen reacties

Reclamebureaus: vergeet de earned media niet! Met PR vergroot je het bereik van je campagne. Nog altijd zie en hoor ik veel campagnes waarbij een prachtconcept bedacht is met een te gekke uitwerking in on- en offline middelen. Er wordt flink wat media (paid) ingezet en ook de social doorvertaling is prima op orde. Jammer genoeg zie ik ook nog te vaak dat de earned media totaal vergeten wordt. Zo zonde vind ik dat. Want je kunt nog zo veel meer bereik creëren met een campagne als je ook een persbericht, content, een media-alert en/of interviews inzet!

Driekwart van de jongeren is tevreden met zijn baan

debruijnpr Geen reacties

Goed salaris en mogelijkheid tot werken in het buitenland belangrijk voor Generatie Z

Amsterdam, 6 juli 2018 – Maar liefst 77% van de jongeren tussen de 18 en de 24 jaar is gelukkig met zijn baan. Hiermee is Generatie Z de meest tevreden generatie op de arbeidsmarkt. Dit blijkt uit onderzoek van Monsterboard onder ruim 5000 Europese werknemers. Meer dan de helft van deze jongeren is van mening dat een hoger salaris bijdraagt aan de mate van tevredenheid. Ook de optie om te kunnen werken in het buitenland is belangrijk: 70% van Generatie Z ziet een internationale baan wel zitten.

Media-aandacht geeft organisaties bestaansrecht

debruijnpr Geen reacties

Tijdens mijn studie Corporate Communication Science op de Universiteit van Amsterdam had het vak Strategic Communications of Organisations mijn onverdeelde interesse. We onderzochten hoe bedrijven communiceren met hun omgeving, externe belanghebbenden en publiek. Mijn liefde voor PR was al ontstaan, maar werd verder aangewakkerd door wetenschappelijke verdieping. In deze blog vertel ik waarom nieuwsmedia onmisbaar zijn voor organisaties, daarbij baseer ik me op wetenschappelijke artikelen.

Het medialandschap is de laatste jaren flink veranderd. Daar zijn we het allemaal over eens. Kranten hebben te kampen met lagere oplagecijfers dan voorheen. Daarnaast is de populariteit van het internet als nieuwsbron sterk toegenomen. Toch zijn dagbladen nog steeds een belangrijke bron voor het vergaren van nieuws. Deze traditionele nieuwsmedia kennen samen een verspreide oplage van maar liefst 2.683.737 miljoen kranten, waarvan 1.182.322 miljoen regionale kranten en 1.501.415 miljoen landelijke kranten dagelijks verspreid worden. Niet te negeren aantallen!Media-aandacht geeft organisaties bestaansrecht

Nieuw keurmerk voor zelfstandige verpleegkundigen en verzorgenden op komst

debruijnpr Geen reacties

Amsterdam, 27 juni 2018 – Vandaag zijn de norm en het certificatieschema gepubliceerd die als basis zullen dienen voor het nieuwe HKZ-keurmerk voor zzp’ers in zorg en welzijn. Het HKZ-keurmerk is een persoonsgebonden en onafhankelijk keurmerk voor alle zelfstandige verpleegkundigen, (kraam)verzorgenden en begeleiders in de langdurige zorg. Het keurmerk heeft als belangrijkste doel de kwaliteit van zelfstandigen in de zorg aantoonbaar te maken. Deze zzp’ers kunnen met het keurmerk laten zien dat ze aan de complexe eisen en regelgeving van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) voldoen. Het keurmerk helpt zzp’ers om de kwaliteit van hun zorg- en dienstverlening aan te tonen aan opdrachtgevers en cliënten. Opdrachtgevers en cliënten hebben op hun beurt de zekerheid dat een zzp’er met het keurmerk kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.

Nieuw keurmerk voor zzp'ers in de zorg op komst

Nederlanders bestellen graag online, maar bedanken bij voorkeur iemand persoonlijk

debruijnpr Geen reacties

Vrouwen geven vanuit gevoel, mannen willen attent gevonden worden

De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. Communiceren, winkelen, de dagelijkse boodschappen, we doen steeds meer online. Iemand bedanken met een cadeautje doen we echter nog altijd liever persoonlijk. Dat zouden we eigenlijk vaker moeten doen, want slechts 16% van de Nederlanders bedankt met een cadeau, terwijl meer dan de helft van hen zich blij en gewaardeerd voelt bij het ontvangen van een cadeautje als bedankje. Dit blijkt uit onderzoek* van de chocoladefabrikant van merci, naar de bedankgewoontes van Nederland.

bedankgewoontes van Nederlanders

Manuel Lopez Lires versterkt team Intigris als Chief Operating Officer

debruijnpr Geen reacties

Om aan de toenemende vraag van opdrachtgevers te kunnen voldoen, heeft het Amsterdamse softwarebedrijf Intigris Manuel Lopez Lires aangetrokken als Chief Operating Officer. Intigris bedenkt en ontwikkelt Salesforce gebaseerde oplossingen voor bedrijven waarin alle gegevens van klanten en relaties gemakkelijk beheerd kunnen worden. Met de komst van Manuel Lopez Lires wil Intigris de interne organisatie nog beter stroomlijnen en haar positie als de Salesforce partner in de markt verder versterken. Lopez Lires was bijna 10 jaar in dienst bij Gen25 en heeft veel kennis van en ervaring met het Salesforce-ecosysteem.

Intigris Manuel Lopez Lirez team versterken

Intigris breidt team opnieuw uit met Salesforce Consultant

debruijnpr Geen reacties

Amsterdam, 22 mei 2018 – In korte tijd heeft het team van het Amsterdamse softwarebedrijf Intigris onder leiding van directeur Hans Nieuwenhuis een flinke groei doorgemaakt. De vierde nieuwe werknemer klopte begin april op de deur. Achraf El Issati (20, foto) is gestart als Salesforce Consultant bij het softwarebedrijf dat voornamelijk Salesforce gebaseerde oplossingen bedenkt en ontwikkelt voor bedrijven.  

personalia persbericht Achraf El Issati Intigris softwarebedrijf

Slimme smartphone app helpt monteur

debruijnpr Geen reacties

Amsterdam, 16 mei 2018 – FieldBuddy lanceert vandaag een smartphone app met een volledige nieuwe technologie onder de motorkap die het Amsterdamse softwarebedrijf in staat stelt om nog sneller functionaliteiten te introduceren. De open source technologie wordt door populaire apps zoals Facebook, Instagram, Skype en Airbnb gebruikt en is ontwikkeld door Facebook. FieldBuddy Swift ondersteunt het complete serviceproces van bedrijven. Dankzij de app kunnen servicebedrijven hun werkprocessen optimaliseren en effectiever inrichten. De laatste jaren heeft het Amsterdamse softwarebedrijf de ervaringen en vergaarde kennis verwerkt in een smartphone app voor iOS en Android.

FieldBuddy Swift digitale werkbon smartphone app software

Verpleegkundige aanzienlijk meer bevlogen dan gemiddelde Nederlandse werknemer

debruijnpr Geen reacties

Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen 

Den Haag, 12 mei 2018 – Zorgprofessionals staan in hun werk steeds meer onder druk. Veranderende wet- en regelgeving, stijgende macht van verzekeraars, de vergrijzing van de samenleving en technologische ontwikkelingen dragen bij aan grote veranderingen in de zorg. Deze ontwikkelingen hebben impact op het psychologische welzijn van verpleegkundigen. Toch zijn verpleegkundigen en verzorgenden over het algemeen aanzienlijk meer bevlogen dan de gemiddelde Nederlandse werknemer.* Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de landelijke uitzend- en thuiszorg organisatie HappyNurse, waarin de mate van energie en het geluk van verpleegkundigen in Nederland werd onderzocht.

Bevlogenheid verpleegkundigen HappyNurse

Werkgevers moeten creatiever zijn in zoektocht naar IT-talent

debruijnpr Geen reacties

Amsterdam, 8 mei 2018 – Werkgevers moeten nog veel creatiever worden in hun zoektocht naar IT-talent door veel meer te zoeken buiten de gebaande paden. Het tekort aan IT-specialisten is nijpend en er zijn te weinig kandidaten om alle bestaande vacatures op te vullen. Werkgevers doen er goed aan om voor de invulling van hun IT-vacatures andere mogelijkheden te verkennen zoals het aannemen van kandidaten buiten de regio en zich nog veel meer te focussen op vrouwelijk talent. In regio’s als Zeeland of Groningen zijn namelijk nog volop IT’ers beschikbaar. Dat concludeert recruitment platform Monsterboard deze week naar aanleiding van onderzoek* naar diverse IT-beroepen in 2017.

Monsterboard vraagt voor het tweede achtereenvolgende jaar in haar Diversity Week (7 tot 14 mei) aandacht voor diversiteit in de IT-branche. In de meeste regio’s, en bovenal in de randstad, is er een grote krapte op de IT-arbeidsmarkt. In tegenstelling tot provincies als Zeeland en Groningen waar in het derde kwartaal van 2017 respectievelijk gemiddeld 66 en 157 IT’ers per specialisme op zoek waren naar werk. Het gaat hierbij om beroepen als software- en applicatieontwikkelaars, systeemanalisten, systeembeheerders en technici op het gebied van procesbeheer en voor de werking van informatie- en communicatietechnologie.

Monsterboard - De Bruijn PR

Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek ?