Persberichten voor onze opdrachtgevers

Technische Consultant versterkt Softwarebedrijf FieldBuddy

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 12 februari 2018 – Kid Jansen (29) is gestart als Technische Consultant bij het Amsterdamse softwarebedrijf FieldBuddy. Jansen draagt bij aan de ontwikkeling van een complete cloud field service oplossing, zodat bedrijven slimmer en effectiever kunnen werken. FieldBuddy ondersteunt servicebedrijven om administratieve rompslomp te voorkomen.

Jansen wordt bij FieldBuddy verantwoordelijk voor de implementatie en configuratie van de complete field service oplossing, in de hoedanigheid van zowel consultant als ontwikkelaar. Zijn focus ligt op het technisch inrichten van de applicatie naar de wensen van de klant. Jansen heeft tijdens zijn studie aan Universiteit Twente gewerkt in het CRM-team. Hij was eerder in dienst bij Bluedesk CRM waar hij als support engineer bij de servicedesk en als technisch adviseur en ontwikkelaar werkte.

Kid Jansen - Technische Consultant FieldBuddy

Nederlander goed in salarisonderhandelingen

debruijnpr No Comments

Huidige arbeidsmarkt gunstig voor salarissen van werkzoekenden

Amsterdam, 6 februari 2017 – Nederlandse werknemers weten goed wat ze waard zijn op de arbeidsmarkt en laten dit ook blijken door bij salarisonderhandelingen hoog in te zetten. Bovendien geven ze de hoogte van hun huidige salaris een dikke voldoende. Dit blijkt uit de Facebook Salarisonderhandelingstest van recruitment platform Monsterboard, waar in totaal 1598 mensen aan deelnamen. Volgens Monsterboard is dit een typerende uitslag voor de arbeidsmarkt anno 2018, waar de kandidaat het voor het zeggen heeft en blijkbaar zeer tevreden wordt gesteld als het om salaris gaat.

In de huidige kandidatenmarkt zijn werknemers behoorlijk zelfverzekerd als het gaat om salarisonderhandelingen. Uit de Salarisonderhandelingstest – waar de deelnemers werd gevraagd naar hun onderhandeling skills tijdens salarisgesprekken – blijkt dat voornamelijk werknemers vanaf 36 jaar assertief zijn bij het insteken van hun salariseis. Zij zetten tijdens een onderhandeling vaker in op een hoger salaris (51,2%) dan millennials (44,2%), die weer vaker inzetten op hun huidige loon (33% versus 28,9% van de werknemers van 36 jaar en ouder). Zowel millennials (99,46%) als oudere werknemers (99,79%) geven overigens aan al zeer tevreden te zijn met hun huidige salaris.

Facebook test salaris

Monsterboard voorziet grote rol voor chatbots, messaging apps en video bij sollicitaties

debruijnpr No Comments

Smartphones van grote invloed op verwachtingen werkzoekenden

Amsterdam, 2 januari 2018 – Smartphones zijn van grote invloed op de verwachtingen van werkzoekenden. Recruitmentplatform Monsterboard voorziet daarom in 2018 een sterk groeiende rol voor onder andere chatbots, messaging apps en video in het online sollicitatieproces. Millennials willen vooral snel, makkelijk en zonder al te veel persoonlijke gegevens te delen de eerste stap zetten in het sollicitatieproces. Uit onderzoek van Monsterboard* blijkt ook dat meer dan de helft van de kandidaten liever niet zelf op zoek gaat naar de juiste baan, maar gevonden wil worden op basis van hun interesses. Een derde van alle kandidaten en zelfs de helft van de 20 tot 30-jarigen is gefrustreerd dat openbare informatie niet beter wordt gebruikt om relevantere vacatures aan ze te tonen. Voor werkgevers betekenen de nieuwe behoeften van kandidaten een flinke omslag in hun manier van denken en het recruitment proces.

Werkgevers moeten veel meer op de persoon spelen
Meer dan 50% van de millennials geeft aan het eerste contactmoment graag meer gepersonaliseerd te willen, bijvoorbeeld via een video of persoonlijke chat. Maar 88% wordt daarentegen liever niet gebeld voordat ze wat verder zijn in het recruitmentproces. Maar ze willen bij voorkeur wel met een druk op de knop solliciteren. Sander de Bruijn, Marketing Directeur Monsterboard: “De grote uitdaging op dit moment, is dat werkgevers de ontwikkelingen niet kunnen bijbenen. Kandidaten verwachten dat alles kan via mobiel, maar helaas worden zij in de praktijk nog regelmatig teleurgesteld als zij zich via hun smartphone oriënteren op een nieuwe baan of direct mobiel willen solliciteren. Tegelijkertijd is er een grote schaarste aan talent in de markt. Als een werkgever kan en wil investeren in het optimaliseren van zijn sollicitatieproces voor mobiel, dan wordt het vinden van talent voor hem ook stukken makkelijker.”

Recruitment trends Monsterboard

10 tips om Blue Monday door te komen

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 11 januari 2018 – Maandag 15 januari is het weer zo ver: Blue Monday. De derde maandag van januari is volgens velen de meest deprimerende dag van het jaar. We zijn bijgekomen van de drukke decembermaand, maar realiseren ons ook dat de koude donkere dagen nog lang niet voorbij zijn en de goede voornemens alweer in de prullenbak liggen. Monsterboard geeft 10 tips om deze werkdag – en alle andere dagen waarop je misschien niet helemaal lekker in je vel zit – door te komen.

  1. Lach! Uit onderzoek is gebleken dat als je een lach opzet je vanzelf écht gaat lachen. Zo maak je endorfine aan waardoor jij je vrolijk gaat voelen. Dus trek gekke bekken, lach erom in de spiegel en je kan er weer vrolijk voor gaan!
  2. Geef een compliment. Geef vandaag extra veel complimentjes aan anderen, bijvoorbeeld je collega’s, en je zult zien dat je ze ook terug krijgt. Een complimentje krijgen doet vaak veel goeds voor je humeur. Jij blij en je collega blij: een win-win situatie!
  3. Maak een lijstje van dingen waar je blij van wordt. Dat kunnen grote en kleine dingen zijn, zoals een lekkere kop koffie of een korte wandeling in de frisse buitenlucht. Schrijf ze op en je zult zien dat er genoeg dingen zijn om gelukkig van te worden. En als bonus kun je misschien één van die dingen vandaag ook echt doen.10 tips Monsterboard Blue Monday
  4. Denk na over een vakantie. Ook al is het misschien nog ver weg, de voorpret doet zeker wat met je humeur. Bedenk waar je naar toe wilt en laat je online meenemen naar dit vooruitzicht. En misschien boek je stiekem ook al wel wat leuks!
  5. Ga op tijd naar bed. Probeer even een uurtje extra slaap te pakken. Te weinig slaap is een belangrijke oorzaak van het niet goed in je vel zitten. Door vroeg naar bed te gaan zal je zien dat je je beter voelt.
  6. Beweeg! Ga minimaal een half uurtje sporten. Het maakt niet uit wat je doet, als je maar even flink beweegt. Ook hierdoor komt er endorfine vrij en voel je je dus automatisch al beter.
  7. Spreek af met een vriend of vriendin. Ook al is het een maandag. Je hoeft niet alleen maar leuke dingen te doen in het weekend, je kan ook op maandagavond naar de film. Of gewoon gezellig thuis afspreken om te eten of samen Netflix te kijken. Dat is ook nog eens goedkoop!
  8. Niet blij met je baan? Laat je dan eens meenemen door het Monster en vind de baan die jij verdient.
  9. Maak opnieuw die goede voornemens. Goede voornemens kun je iedere dag maken als je zou willen. Dus zijn ze nog niet helemaal gelukt? Probeer het gewoon nog een keer!
  10. Realiseer je dat het gewoon een normale dag is. Laat je dus niet te veel meenemen door de Blue Monday-hype. Het is een gewone dag, die vanzelf weer voorbij gaat. Voor je het weet is het alweer dinsdag!

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent. Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan. Monsterboard is in Nederland top 3 speler in de markt van recruitment websites in de branches ICT, Techniek en Commerciële functies.

Monsterboard komt met nieuwe TVC binnen merkcampagne

debruijnpr No Comments

Monster Mascotte plukt werknemers van hun plek af voor de baan die ze verdienen

Amsterdam, 8 januari 2017 – Vanaf 7 januari is de nieuwe Monsterboard TV commercial live te zien op landelijke TV en via online video op diverse websites. In de commercial grijpt de grote Paarse Monster Mascotte talenten letterlijk weg van hun werkplek om ze vervolgens in zijn klauwen mee te nemen en ze te plaatsen op een andere plek. De commercial heeft veel weg van fragmenten uit de iconische film King Kong (1933) waarbij in de TVC het Monster zich een weg baant tussen wolkenkrabbers in een grote stad om talenten te vinden en ze te plaatsen op werkplekken en in banen die zij verdienen.

De TVC is onderdeel van de in 2016 gelanceerde merkcampagne gericht op millennials. Monsterboard wil werkend Nederland, dat over een aantal jaar voor meer dan de helft uit millennials (nu 18 t/m 35 jaar oud) bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen. Met de commercial wil het recruitment platform werken aan de naamsbekendheid onder deze millennial generatie. De campagne is de hele maand januari zichtbaar op alle TV-stations van RTL en Brand Deli.

Sander de Bruijn, Marketing Directeur Monsterboard: “Wij willen de millennial generatie ervan overtuigen dat ze niet elke baan zomaar moeten accepteren. Ze moeten gaan voor die ene baan die het beste bij hun talent past. Wij kunnen ze daarbij helpen, onder meer door onze mobiele sollicitatieapp die op basis van hun vaardigheden en voorkeuren alleen die banen toont die passen bij de werkzoekenden. We weten uit onderzoek dat dat precies is waar de millennial van nu op zit te wachten. Een derde van alle kandidaten en zelfs de helft van de 20 tot 30-jarigen is gefrustreerd dat openbare informatie niet beter wordt gebruikt om relevantere vacatures aan ze te tonen.”

Naast de TV commercial, is Monsterboard in januari 2017 ook zichtbaar via online video, zowel op de sites van televisiezenders als via YouTube. Het concept en de creatie van de campagne is verzorgd door KBS New York.

Slimme Boefjes pleit voor intensievere samenwerking met gemeenten om jonge moeders nog beter te helpen

debruijnpr No Comments

Stichting helpt in 2017 ruim 1400 jonge moeders met een babyuitzet

Amsterdam, 20 december 2017 – Stichting Slimme Boefjes heeft in 2017 opnieuw duizenden moeders geholpen om hun baby een onbezorgde start te geven. Er zijn in een jaar ruim 1400 StartKids met een babyuitzet uitgegeven. Slimme Boefjes breidt het aantal StartKids jaarlijks flink uit en stelt zichzelf ambitieuze doelen om steeds meer jonge ouders, die het op wat voor manier dan ook zwaar hebben, te kunnen helpen. Voor het komende jaar focust Slimme Boefjes op een intensievere samenwerking met gemeenten die vaak hun eigen beleid hebben om aanstaande ouders te helpen voor de komst van hun kind. Door samenwerking met gemeenten kunnen jonge ouders nog beter geholpen worden en is het ook mogelijk hen meer middelen in handen te geven en ze ook te helpen als het kind groter wordt.

1 op de 9 kinderen wordt in financiële armoede geboren
Er zijn in Nederland nog altijd duizenden (aanstaande) ouders die moeite hebben om hun aankomende kindje een goede start te geven. Dat kan komen door financiële, fysieke, psychische of organisatorische problemen. Landelijk gezien wordt 1 op de 9 kinderen in financiële armoede geboren. Stichting Slimme Boefjes wil met de uitgifte van de StartKid jonge ouders die een steuntje in de rug hard nodig hebben, zo goed mogelijk op weg helpen. 60% van de aanvragen voor de StartKids komt met ondersteuning van een zorgverlener en wordt daarmee helemaal gratis verstrekt. Voor de overige StartKids betalen jonge ouders slechts 17,50 euro. Daarvoor krijgen ze een volledige babyuitzet met maar liefst 100 items die door de kraamzorg wordt aanbevolen.

 Slimme Boefjes

Vacatures in Sales, IT en Administratie meest bekeken in 2017

debruijnpr No Comments

Grondstewardess meest populaire vacature op Monsterboard.nl

Amsterdam, 14 december 2017 – Vacatures in Sales en IT werden het meest bekeken op recruitment platform Monsterboard het afgelopen jaar. Ook administratieve en secretariële functies en banen in Finance, Logistiek en Techniek werden veel bezocht op de vacaturesite. Ook blijkt uit de data van Monsterboard dat vooral banen op luchthaven Schiphol in de smaak vielen bij werkzoekenden; vacatures voor platformmedewerker en grondstewardess staan beide in de top 10. Ook een baan als bierproever bij een grote brouwerij scoort hoog in de lijst van meest bekeken banen op Monsterboard in 2017.

Vacatures in Sales, IT en Administratie meest bekeken in 2017

Top 8 functiecategorieën

  1. Sales
  2. IT/Software Development
  3. Administratief/Secretarieel
  4. Accounting/Financieel
  5. Logistiek
  6. Techniek
  7. Klantenservice
  8. HR/Personeelszaken

Minister Dekker roept jongeren op altijd een Verklaring Omtrent het Gedrag aan te vragen

debruijnpr No Comments

Veel jongeren zien op tegen het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor een baan of stage. Er zijn bij hen onduidelijkheden over de mogelijke consequenties van een strafblad op het verkrijgen van een VOG en ze zijn bang te worden afgewezen. Terwijl meer dan 99% van de jongeren die een VOG aanvraagt, deze ook krijgt. Minister voor Rechtsbescherming Sander Dekker maakt zich er hard voor om de drempels voor een VOG-aanvraag weg te nemen door in te blijven zetten op betere voorlichting aan jongeren.

VOG-check geeft zekerheid
Dekker: “Sommige jongeren durven geen VOG aan te vragen. Het is juist belangrijk dat zij zich realiseren dat ze kansen hebben. Ook als ze ooit een keer de fout in zijn gegaan. Daarom hebben we op de website www.watdevog.nl een VOG-check gezet die je anoniem kunt invullen: dan weet je hoe je ervoor staat, nog voordat je een officiële aanvraag indient. De meeste jongeren krijgen gewoon een VOG en kunnen aan de slag.”

Slimme Boefjes roept jonge gezinnen in Utrecht op om gebruikt babygoed in te leveren voor de feestdagen 

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 8 december 2017 – Stichting Slimme Boefjes roept gezinnen in Utrecht op om hun gebruikte babygoed in te leveren om bij te dragen aan Startkids voor aanstaande jonge moeders. Bewoners kunnen het gebruikte babygoed inleveren op de inzamellocaties in Utrecht en omstreken. De Stichting zamelt gebruikt babygoed in om daarmee de StartKids te vullen met babykleertjes en beddengoed voor moeders die om diverse redenen een steuntje in de rug hard nodig hebben. Met het pakket ontvangt de moeder in één keer de volledige baby-uitzet zoals deze door de kraamzorg wordt aanbevolen. Er zijn in Nederland nog altijd duizenden (aanstaande) ouders die moeite hebben om hun aankomende kindje een goede start te geven. Dat kan komen door financiële, fysieke, psychische of organisatorische problemen. Slimme Boefjes wil met de uitgifte van de StartKid jonge ouders met zulke problemen zo goed mogelijk op weg helpen.

“Vanuit het principe moeders helpen moeders zamelt Slimme Boefjes goed, gebruikt babygoed in. Deze spullen worden immers vaak kort gebruikt en verdienen nog een tweede leven.”, legt bestuurslid Kitty Schieck uit. “Wij zorgen ervoor dat deze babyartikelen terechtkomen bij de groeiende groep ouders die zelf niet goed in staat zijn zelf in de baby-uitzet te voorzien. In gezinnen waar de zorgen bij de komst van een baby overheersen, zorgt de StartKid ervoor dat de baby echt welkom kan zijn.”

Slimme Boefjes

Bakkerij ’t Stoepje presenteert met trots de vernieuwde formule!

debruijnpr No Comments

Spakenburg, 6 december 2017 – Vandaag introduceert Bakkerij ’t Stoepje de compleet vernieuwde formule. Beleving en persoonlijke aandacht spelen een grotere rol, en de lokale bakker staat volledig in de spotlight. Zelfs de opvallende gele kleur is vervangen door een meer eigentijdse uitstraling!

De nieuwe uitstraling, huisstijl, verpakkingen, bedrijfskleding en verkoopwagen zijn een antwoord op verschillende trends en ontwikkelingen, waar ’t Stoepje al langer op inspeelt. Zo zijn Vitaalbroden en glutenvrije producten de afgelopen jaren aan het assortiment toegevoegd, waardoor ook de steeds bewuster wordende consument de weg naar de markt wist te vinden. Middels deze grote verandering laten de bakkers uit Spakenburg zien dat de traditionele Nederlandse markt nog steeds een eigentijdse ontmoetingsplek is voor jong en oud.

Bakkerij 't Stoepje - De Bruijn PR

Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek ?