Voor-Morgen is een online platform waar iedereen een rechtsgeldige Digitale Wilsverklaring kan opstellen. Door het vastleggen van behandel- en zorgwensen in een Digitale Wilsverklaring kunnen mensen regie houden over hun leven als ze door welke reden dan ook wilsonbekwaam zijn geworden. Het merendeel van de Nederlanders heeft echter nog geen wilsverklaring. Daarnaast zijn standaard wilsverklaringen soms onduidelijk of op een dusdanige plek opgeborgen dat naasten ze niet snel kunnen vinden. Om die reden introduceerde Voor-Morgen een laagdrempelige en betaalbare Digitale Wilsverklaring waarin behandel- en zorgwensen rechtsgeldig en op maat vastgelegd kunnen worden. Dorina van Beek, een van de initiatiefnemers van het platform, pleit voor het zo snel mogelijk verplicht stellen van een wilsverklaring voor alle Nederlanders. Met deze boodschap wilde Voor-Morgen het grote publiek bereiken, en schakelde De Bruijn PR in om voor het initiatief zo veel mogelijk gerichte media-aandacht te creëren.
We schreven een nieuwswaardig persbericht waarin we de lancering van Voor-Morgen aankondigden. Aanvullend hebben we mediatitels de mogelijkheid aangeboden voor een 1-op-1 interview met de initiatiefnemer.
In het persbericht benoemden we de ouderwetse werkwijze met wilsverklaringen bij de notaris en stipten we tegelijkertijd het probleem aan dat veel mensen van te voren niet goed nadenken over hun behandel- en zorgwensen. We vertaalden die boodschap naar een nieuwswaardig verhaal en probeerden de media te triggeren door het bieden van een oplossing: stel een Digitale Wilsverklaring op als je nog wilsbekwaam bent, zodat artsen, familie en vrienden precies weten wat je wilt voor het geval je dat niet meer zelf kunt beslissen.
Media op het gebied van lifestyle, zorg én ondernemen toonden interesse in het nieuws. Dit waren precies de doelgroepen die Voor-Morgen wilde bereiken. Via lifestylemedia bereikten we de consument die Voor-Morgen bewust wilde maken van het belang van een wilsverklaring, maar ook direct wilde activeren een abonnement op het platform af te sluiten. De zorgmedia waren belangrijk voor Voor-Morgen omdat zij cliënten adviseren op dit gebied. En als laatste was het voor hen belangrijk om ook de ondernemerskant uit te lichten, omdat ze graag willen groeien de komende jaren.
We realiseerden onder andere een groot interview van drie bladzijdes met initiatiefnemer Dorina in Vijftig+ Magazine, een radio optreden bij ‘BNR Zakendoen met’ en verschillende online publicaties op nieuwssites zoals Medical Facts, Palliatieve Zorg, Zorg en Welzijn en 50PlusPlein.
Benieuwd hoe we publiciteit voor jouw bedrijf kunnen verkrijgen? Neem contact met ons op! Dan plannen we vrijblijvend een kennismakingsgesprek.