Zonnatura introduceert exclusief bij Albert Heijn een nieuw product: biologische Vitaboost sappen in twee smaken. Beide sappen geven een boost van 100% natuurlijke vitaminen door de combinatie van zorgvuldig geselecteerde fruit en groente. Bovendien bevatten de sappen geen toegevoegde suikers en zijn 100% natuurlijk. De producten passen heel goed binnen een gezonde en bewuste levensstijl.
Zonnatura wil deze producten introduceren en vooral onder de aandacht brengen en zichtbaar maken bij influencers die een gezonde levensstijl waarderen en hanteren zodat zij hun volgers kunnen inspireren Vitaboost te gebruiken. We adviseren dit te doen door middel van productsampling.
Met productsampling sturen we een aantal relevante influencers een pakket met de nieuwe producten op, waarbij we erop sturen dat ze die producten delen met hun online netwerk. Bijvoorbeeld via Instagram (feed en stories), Facebook of hun website. Zo maken we de producten via influencers zichtbaar in het hart van de doelgroep.
We zetten productsampling in met de volgende doelstellingen:
De influencers hebben de sappen geproefd en hun volgers via social media daarvan op de hoogte gesteld. De kernboodschappen van Zonnatura kwamen goed naar voren via de publicaties van de influencers. Een voorbeeld: “Ik kreeg gister een pakketje van Zonnatura met de nieuwe biologische vitaboost sapjes. Gemaakt met 100% natuurlijke vitaminen en een combinatie van fruit en groente. Vanochtend had ik de Vita Boost weerstand, bevat vooral veel vitamine C. Een heerlijke combinatie met o.a. gember en sinaasappel”, aldus een enthousiaste ontvanger van de sappen.