De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 11 maart 2021

Toffifee

Toffifee heeft vijf vrolijke limited edition designs ontwikkeld ter ere van verschillende mooie familiemomenten. De verpakkingen zijn speciaal ontworpen voor families die samen nog meer plezier willen beleven. Ook zullen deze varianten tijdelijk de huidige variant in de supermarkt vervangen. Om zo veel mogelijk consumenten te informeren over de nieuwe verpakkingen is er ook Influencer PR toegevoegd  aan de marketingmix. We hebben een grootschalige influencer sampling actie opgezet om de nieuwe verpakkingen zichtbaar te maken bij influencers en hun volgers.

Gezinfluencers

We richten ons met deze sampling actie op influencers op het gebied van ouderschap, zowel moeders als vaders. We maken een selectie van 50 interessante influencers die een link hebben met familie en/of food en sturen hen een mooi Toffifee pakket op. Het pakket bevat vijf family design editions, twee mooie stoffen tassen in stijl van de designs, een persoonlijke brief en twee leuke accessoires. De accessoires maken de kans groter dat de influencers de producten ook zullen delen met hun volgers. In dit geval hebben we gekozen voor twee spelletjes om samen met het gezin te spelen.

Inspelen op de huidige tijdsgeest

Met het pakket spelen we in op de huidige tijdsgeest van maart 2021. Ouders brengen graag tijd met het hele gezin door. Deze momenten zijn schaarser, omdat iedereen binnen het gezin eigen prioriteiten heeft. Toch is het belangrijk om (ondanks het toenemende individualisme) deze momenten te blijven claimen en ouders te blijven stimuleren om bewust te genieten met het gezin.

Op dit moment, midden in coronatijd, zijn veel mensen vaak thuis. Er wordt extra veel tijd met het gezin doorgebracht en deze momenten gaat het merk verrijken met hun chocoladespecialiteit, want Toffifee is het enige chocolaatje dat bij alle gezinsleden in de smaakt valt. Op deze manier creëren we momenten waarvan gezinnen kunnen genieten.

Winacties

Daarbij hebben we ook winacties opgezet met influencers. Op voorhand peilen we de interesse bij de influencers die ook al enthousiast hebben gereageerd op het pakket. Zij mogen dan een tas met de vijf limited editions verpakkingen verloten onder hun volgers. Onderling maken we hierover afspraken. Ze zijn vrij om hun eigen invulling aan de winactie te geven.

Influencers vinden het vaak heel leuk om een winactie op te tuigen om zo ook hun volgers te bedanken. Bovendien zorgt het ook voor extra engagement op het Instagram account van de influencer en voor nog een moment waarop we extra zichtbaarheid voor Toffifee realiseren. Win-win situatie dus!

Het resultaat: “Heerlijk snoepen met het hele gezin”

Veel influencers hebben een foto van het pakket op Instagram gedeeld met hun volgers. Er zijn veel factoren die meewegen in het al/dan niet geplaatst worden, denk dan aan o.a. de match tussen de influencer en het product, de planning van de influencer, de lopende betaalde samenwerkingen en de likeability van het pakket.

We zien dat de influencers het gezinsaspect van de campagne waarderen en op een mooie manier naar voren laten komen in hun content.

We hebben met deze sampling actie bijgedragen aan het vergroten van de zichtbaarheid via social media voor de verschillende designs. Daarnaast hebben we ook een bijdrage geleverd aan het versterken van de familie positionering, de Brand Consideration en de Brand Awareness voor Toffifee onder consumenten.

Heb jij een mooi verhaal te vertellen met jouw merk of product? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken om het onder de aandacht te brengen bij influencers!