Blog

Connexxion PR en reclamecampagnes

De kracht van PR bij reclamecampagnes

debruijnpr No Comments

Reclamebureaus: vergeet de earned media niet! Met PR vergroot je het bereik van je campagne. Nog altijd zie en hoor ik veel campagnes waarbij een prachtconcept bedacht is met een te gekke uitwerking in on- en offline middelen. Er wordt flink wat media (paid) ingezet en ook de social doorvertaling is prima op orde. Jammer genoeg zie ik ook nog te vaak dat de earned media totaal vergeten wordt. Zo zonde vind ik dat. Want je kunt nog zo veel meer bereik creëren met een campagne als je ook een persbericht, content, een media-alert en/of interviews inzet!

Media-aandacht geeft organisaties bestaansrecht

debruijnpr No Comments

Tijdens mijn studie Corporate Communication Science op de Universiteit van Amsterdam had het vak Strategic Communications of Organisations mijn onverdeelde interesse. We onderzochten hoe bedrijven communiceren met hun omgeving, externe belanghebbenden en publiek. Mijn liefde voor PR was al ontstaan, maar werd verder aangewakkerd door wetenschappelijke verdieping. In deze blog vertel ik waarom nieuwsmedia onmisbaar zijn voor organisaties, daarbij baseer ik me op wetenschappelijke artikelen.

Het medialandschap is de laatste jaren flink veranderd. Daar zijn we het allemaal over eens. Kranten hebben te kampen met lagere oplagecijfers dan voorheen. Daarnaast is de populariteit van het internet als nieuwsbron sterk toegenomen. Toch zijn dagbladen nog steeds een belangrijke bron voor het vergaren van nieuws. Deze traditionele nieuwsmedia kennen samen een verspreide oplage van maar liefst 2.683.737 miljoen kranten, waarvan 1.182.322 miljoen regionale kranten en 1.501.415 miljoen landelijke kranten dagelijks verspreid worden. Niet te negeren aantallen!Media-aandacht geeft organisaties bestaansrecht

3 interessante inzichten over zakelijk bloggen

debruijnpr No Comments

De Bruijn PR leert bloggen als een baas

In maart ging ik namens het De Bruijn Team richting Amsterdam Oud-West voor een cursus bloggen om mijn kennis bij te spijkeren. Zakelijk bloggen welteverstaan. Mijn leermeester van die dag was Bastiaan Vercouteren van Blogkracht. In deze blog geef ik enkele interessante inzichten uit zijn cursus. Na het lezen van deze blog ben je weer helemaal up-to-date als het gaat om bloggen voor je eigen business.

Bloggen zakelijk

De naakte organisatie

debruijnpr No Comments

In 2017 ben ik afgestudeerd in Corporate Communication Science aan de Universiteit van Amsterdam. Mijn afstudeerscriptie ging over het effect van transparante communicatie van organisaties op de geloofwaardigheid en reputatie onder externe stakeholders. Dat is, inderdaad, een hele mond vol. Maar wel een ontzettend interessant onderwerp, omdat mijn onderzoek bijdraagt aan de kennis om via de beste manier te communiceren met je publiek.  Deze kennis deel ik graag in dit blog.

Organisaties als glazen huis
Mede dankzij de technologische vooruitgang de afgelopen jaren is het voor bedrijven steeds makkelijker geworden om transparant te zijn. En dan bedoelen we niet transparant als in onzichtbaar, maar juist om meer zichtbaar te zijn. We kunnen wel zeggen dat we leven in een transparantietijdperk, waar organisaties een glazen huis zijn geworden. Wie gezien wordt gedraagt zich netjes, is het idee. Meer bedrijven laten vrijuit zien wat ze doen en vertellen over de manier waarop ze dat doen. Daarmee nemen ze niet alleen hun verantwoordelijkheid, maar laten ze zich daarop ook afrekenen: ze leggen verantwoording af. Het communiceren van je intenties is niet meer voldoende, je moet het ook echt laten zien. Pas dan ben je echt geloofwaardig. Openheid is dus heel belangrijk geworden in de organisatiecultuur van veel bedrijven, ongeacht grootte of sector.

Effect transparante communicatie op reputatie

Ik heb Vero! Maar ik doe er (nog) niets mee

debruijnpr No Comments

De hype rondom het nieuwe social media platform zonder advertenties en gekke algoritmes kun je niet gemist hebben. Het was een waar spektakel. Landelijke dagbladen, nieuwssites en blogs met alle voor- en nadelen vlogen om je oren. Zelfs het Financieele Dagblad spendeerde een artikel aan de introductie van het nieuwe social media platform. Iedereen was het erover eens: dit wordt de vervanger van Instagram en Facebook. Want een chronologische timeline vol met content van je vrienden wil iedereen. Van Facebook en Instagram krijgen we dat al tijden niet meer. De keerzijde van de medaille werd ook veelvuldig besproken: de app is gemaakt door één of andere badguy uit het Midden-Oosten, je kunt je account niet gemakkelijk verwijderen en de content die je plaatst wordt eigendom van Vero. Niet alleen maar rozengeur en mannenschijn dus, dat Vero. Stiekem wordt dat beeld ook bevestigd door de donkere lay-out vind ik. Gelukkig is de storm rondom Vero nu gaan liggen. Feit blijft: iedereen is toe aan een vervangend social media platform en klaar met de alleenheerschappij van Facebook en Instagram.

De Bruijn PR - Vero - Judith Janse

Influencer PR: je organisatie zichtbaar in het hart van je doelgroep

debruijnpr No Comments

In de PR-wereld is een influencer eigenlijk al zo oud als de weg naar Rome. Een influencer is namelijk niets minder dan iemand die precies in jouw doelgroep invloed kan uitoefenen. Omdat ze precies weten wat jouw doelgroep bezighoudt. Want ze begeven zich in het hart van jouw doelgroep. Deze mensen hebben altijd al bestaan. Het grote verschil met vroeger is dat de influencer van nu meerdere grote mediakanalen tot zijn beschikking heeft en dus in één klap een heel groot publiek kan bereiken. Of het nu een eigen website in de vorm van een blog is, een YouTube kanaal of Instagram, de influencer van nu bereikt op een relatief gemakkelijke en snelle manier duizenden mensen. Duizenden mensen in het hart van je doelgroep.

Influencer PR - De Bruijn PR

Het team van DBPR breidt uit met twee consultants

debruijnpr No Comments

Na twee succesvolle jaren wordt het team van DBPR versterkt door Roos Bouws (30, foto) en Judith Janse (24, foto). Roos zal als PR consultant in dienst treden en invulling geven aan PR-programma’s en specifieke projecten voor onder andere Monsterboard, Great Place to Work en Steam. Zij heeft ervaring met corporate PR, mediarelaties, issuemanagement en contentmarketing. Daarnaast is zij gespecialiseerd in influencer- en bloggerrelaties en was ze in 2017 verantwoordelijk voor de strategie en uitrol van de influencercampagne voor HAK groenten.

Judith treedt in dienst als junior PR Consultant en Content Marketeer. Eind 2017 is zij afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam in Corporate Communications. Voor de klanten van DBPR gaat zij PR programma’s mede vormgeven en uitvoeren. Daarnaast ligt haar focus ook op het creëren van online en offline zichtbaarheid voor opdrachtgevers door content creatie, zoals blogs, social media berichten en nieuwsbrieven.

 

Nieuwe projecten voor NBPO, Marineschepen.nl en AutoTrack

debruijnpr No Comments

We hebben niet stil gezeten de afgelopen tijd en weer een paar mooie projecten aan onze portfolio mogen toevoegen. Zo verzorgden we een Vakantiestress onderzoek voor de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers waarvoor we veel publiciteit behaalden in on- en offline media.Metro publicatie

Ook ontwikkelden we voor AutoTrack een Facebook Occasion Test waarmee consumenten op basis van hun karakter en voorkeuren kunnen uitvinden welke auto het beste bij hun past. Ook hebben we voor de hoofdredacteur van Marineschepen.nl, Jaime Karremann, de publiciteit verzorgd van zijn eerste boek In het diepste geheim over geheime missies van de Onderzeedienst tijdens de koude oorlog.

Meer lezen? Bekijk ons bijgewerkte portfolio.

Werken aan je online PR door inzet van blogs

debruijnpr No Comments

Wie aan PR denkt, denkt al gauw aan het versturen van persberichten, het aangaan van innige persrelaties, het houden van guerrilla-acties of andere vormen van actieve free publicity met als doel om in de media te komen. Het inzetten van een blog wordt daarbij vaak over het hoofd gezien of te ingewikkeld gevonden. Terwijl het juist een erg krachtige manier is om de bekendheid van je bedrijf een boost te geven. En het is echt niet zo moeilijk.

Bastiaan Vercouteren, oprichter van Blogkracht, geeft in dit gastblog op onze website drie redenen waarom een blog goed is voor je merk. En hoe je hiermee naast de inzet van traditionele PR ook kunt werken aan je online zichtbaarheid.

Bloggen zakelijk

Monsterboard slaat handen ineen met De Bruijn PR

debruijnpr No Comments

Na een pitch met meerdere bureaus heeft recruitment platform Monsterboard besloten een samenwerking aan te gaan met communicatieadviesbureau De Bruijn PR. Het bureau is per direct verantwoordelijk voor de vrije publiciteit en online zichtbaarheid van Monsterboard en verzorgt strategie, advies en uitvoerende werkzaamheden op het gebied van social media, content en PR. De Bruijn PR verzorgde in 2016 al de PR activiteiten voor Monsterboard, dat is nu uitgebreid met social media en content activiteiten. 

Voor deze specifieke opdracht werkt De Bruijn PR met een flexibele schil van senior professionals. Marianne de Bruijn is overall account verantwoordelijk en verzorgt de PR, Martine de Leeuw (voorheen senior adviseur bij NewsLab en nu zelfstandig PR professional bij The Insiders Club) is verantwoordelijk voor social strategie en content, Marloes Grimbergen (voormalig Social Embassy teamlid en nu freelance professional bij LucyLikes) verzorgt social strategie, content en community management en Jeannet Keijzer van Designkracht doet alle vormgeving.

Marianne de Bruijn, eigenaar van De Bruijn PR: “Ik ben er ongelooflijk trots op dat we met een professioneel gelegenheidsteam zo’n fantastisch mooie opdracht hebben binnengehaald. We zijn ook al met veel enthousiasme en plezier gestart voor Monsterboard!”

 

12

Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek ?