Wij zetten regelmatig onze opdrachtgevers in de spotlights, maar nu vond ik het tijd om de spotlights op onze directeur en mijn collega Marianne de Bruijn te richten. Ik onderwierp Marianne aan een vragenvuur over haar stap naar het ondernemerschap en de richting die ze op wil met De Bruijn PR.
“Omdat ik op alle fronten toe was aan verandering. Verandering van bureau, verandering van visie en ik wilde meer tijd en flexibeler werken om mijn thuisfront de aandacht te geven die het nodig had op dat moment. Ik vond het een hele spannende stap maar mijn vriend gaf me de trap onder mijn kont die ik nodig had om het avontuur aan te gaan. Inmiddels ga ik met De Bruijn PR al weer mijn vijfde ondernemersjaar in en kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit nog in loondienst zou werken.”
Hoewel ChatGPT een eenvoudige oplossing lijkt voor het maken van tekst, zijn er toch grote risico’s verbonden aan het gebruik van de automatische online content creator. Een van de grotere risico’s die veel mensen niet kennen, is dat het auteursrecht van de teksten die gegenereerd worden door ChatGPT bij ChatGPT liggen. Daarom is het wijsheid om nooit een volledig persbericht, een blog, social post of wat voor soort tekst dan ook te laten maken door de AI-tool. Bovendien haalt ChatGPT zijn bronnen van het internet, dus alle teksten die hij genereerd zijn gebaseerd op teksten die al bestaan. Hierdoor mist er creativiteit en originaliteit in de teksten, wat kan leiden tot een vermindering van kwaliteit van de inhoud. Ook goed om te onthouden is dat de tool alle informatie die tijdens de chatsessies wordt ingevoerd bewaart. Daarom is het belangrijk om nooit issue gevoelige onderwerpen of onderwerpen die nog vertrouwelijk zijn met de tool te delen.
“We zijn hands-on en no-nonsense, praktisch ingesteld en zonder poespas. We doen wat we zeggen. Een deadline is een deadline. Halen we die niet, dan vertellen we waarom. We zijn altijd bereikbaar en maken communicatie toegankelijk voor iedereen. We maken communicatie graag simpel en duidelijk zodat het voor iedereen inzetbaar en begrijpelijk is.”
“Ik hoop dat ze ons zien als betrouwbare adviseur die hun organisatie zichtbaar kan maken bij voor hun belangrijke doelgroepen en dan vooral in off- en online media.”
“We werken graag samen met opdrachtgevers die met ons meedenken en ons van input over hun business voorzien zodat we samen tot de beste PR strategie, invalshoek en tactiek komen. Wij kunnen veel bedenken maar uiteindelijk zijn onze beste samenwerkingen toch diegenen waarvoor we samen met de klant optrekken!”
“Ik hou van pitchen: media bellen over verhalen en nieuws. Ik bel graag met journalisten om een verhaal van een van mijn opdrachtgevers over de bühne te brengen. Er is weinig dat ik niet kan verkopen en als het niet lukt en ja, dat gebeurt helaas heel soms… dan heb ik de P in.
Ik vind het heel leuk om profielen te schrijven. Opdrachtgevers lopen dan leeg over hun bedrijf en wat er speelt in hun branche en dan schrijf ik in een paar alinea’s de kern van hun verhaal op.
Ook kan ik omgaan met veel verschillende mensen. Ik praat met iedereen en koppel iedereen aan elkaar. Zakelijk dan he?”
“Ik hoop dat er meer opdrachtgevers zijn die we met De Bruijn PR op structurele wijze kunnen ontzorgen met PR, Content en social media activiteiten zoals persberichten, blogs schrijven, community management en influencer PR. En vorig jaar hebben we De Persberichten Service opgericht. Daarmee maken we het versturen van persberichten en het delen van nieuws voor iedere organisatie toegankelijk. De service loopt als een trein en ik hoop dat we hiermee nog veel meer kleine én grote organisaties kunnen helpen.”
“Betrouwbaar. Ervaren. Nuchter. Eerlijk. Warm.”
“Ik sta zelf helemaal niet graag in de spotlights. Ik schuif liever mijn opdrachtgevers naar voren. Goed voorbereid natuurlijk en daar help ik ze dan graag bij!”
Een keer vrijblijvend koffie drinken met Marianne? Dat kan. Neem gerust contact met ons op!