‘Ik wil in het nieuws komen!’, met deze uitspraak klopt menig opdrachtgever bij ons op de spreekwoordelijke deur. En dat geldt voor digitale en print media. Artikelen in dagbladen, vakbladen of op nieuwssites zijn een mooie manier om zichtbaar te worden als organisatie. Daar doen wij voor onze opdrachtgevers iedere dag heel hard ons best voor. Maar het is belangrijk om eerst een stap terug te gaan: waarom wil je in het nieuws? Wat levert het op? Verschijnen in de media, offline of online, doet veel voor je organisatie of merk op een aantal verschillende fronten. We zetten vier redenen uiteen waarom jij met jouw bedrijf in het nieuws wil komen.
Als iemand anders positief vertelt over je bedrijf of je dienstverlening, dan is dit veel geloofwaardiger dan dat je het zelf zegt. Zeker als een vooraanstaande mediatitel een artikel publiceert waarin jouw bedrijf op een positieve manier genoemd wordt. Artikelen in dagbladen en vakbladen, op nieuwssites of programma’s op de publieke omroep worden over het algemeen gepercipieerd als onafhankelijk en daarom wordt berichtgeving op deze kanalen doorgaans als geloofwaardiger gepercipieerd dan het nieuws op de eigen kanalen van een bedrijf.
Door herhaaldelijk positief in de media te verschijnen gaan mensen jouw bedrijf herkennen, ze zullen een associatie bij jouw merk opbouwen, waardoor ze jouw bedrijf bijvoorbeeld als expert kunnen gaan beschouwen in het vakgebied waarin je actief bent.
Nieuwsmedia hebben een groot bereik. Dat bereik hebben ze jarenlang heel gedegen opgebouwd. Zij hebben daardoor een bepaalde status, bekendheid en autoriteit waardoor veel mensen het nieuws van deze bronnen als belangrijk beschouwen.
PR wordt bedreven voor het verbeteren van je zichtbaarheid en reputatie op de lange termijn. Ben je alleen op zoek naar quick wins en meer sales? Dan kan PR natuurlijk ook helpen op korte termijn, maar als je echt aan je reputatie wil bouwen is PR inzetten op een structurele manier efficiënter en slimmer.
Wil jij ook zichtbaar worden in online of offline media? Neem contact met ons op via info@debruijnpr.nl of 020-2440075, we schetsen graag de mogelijkheden van PR om dat te bereiken.