Bij De Bruijn PR vinden we het belangrijk om onze expertise geheel of deels vrijwillig in te zetten voor non-profitorganisaties om hen te helpen hun doelen te bereiken. Daarom kiezen we ieder jaar een stichting of organisatie met een maatschappelijk doel waarvoor we pro-bono PR activiteiten verzorgen. In 2024 zijn we door SteamTalmark gevraagd hun employer branding campagne voor Stichting Onbekende Helden te versterken met PR.
Stichting Onbekende Helden helpt veteranen bij het zoeken van werk in de burgermaatschappij. Daarmee draagt de stichting bij aan meer erkenning en waardering voor veteranen vanuit het bedrijfsleven. Dit komt tot uiting in de campagne Ongekende Krachten, waarin veteranen op een andere manier in de schijnwerpers worden gezet: als krachtige professionals met eigenschappen die van grote waarde zijn in het bedrijfsleven, zoals ervaring, leiderschap en aanpassingsvermogen.
Een prachtige campagne, die door journalist Gijs Wanders mooi in beeld is gebracht met tien persoonlijke portretten. Hierin vertellen veteranen én hun leidinggevenden wat zij de Nederlandse arbeidsmarkt te bieden hebben.
De belangrijkste doelstellingen: het doorbreken van het stereotype beeld van veteranen, het vergroten van de naamsbekendheid van de stichting en het realiseren van zichtbaarheid bij zowel het brede publiek als werkgevers.
Centraal in onze PR tactiek stonden de tien videoportretten. Daaromheen creëerden we drie PR momenten, waarbij de 10 verhalen centraal stonden:
Voor elk PR moment en elk portret ontwikkelden we een op maat gemaakte mediabenadering. De focus lag op interviews met de veteranen zelf, want wie kan hun verhaal beter vertellen dan zij? Zo maakten we de verhalen herkenbaar, menselijk en actueel, en brachten we tegelijkertijd de missie van de stichting onder de aandacht.
De campagne leidde tot prachtige publicaties die recht deden aan de persoonlijke verhalen van de veteranen. Deze verschenen onder andere in regionale dagbladen zoals De Stentor, Brabants Dagblad, Friesch Dagblad en De Gelderlander. De verhalen bieden een vernieuwend perspectief op veteranen en laten hun waardevolle rol binnen het bedrijfsleven zien.
Daarnaast kregen de verhalen ook aandacht in verschillende vakmedia, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid van de stichting onder werkgevers, wat er uiteindelijk aan bij moet dragen dat werkgevers veteranen via Onbekende Helden inzetten in hun organisatie.
Een enorm succesvolle en waardevolle campagne waar we met ontzettend veel plezier en toewijding aan hebben gewerkt. Een heel mooie samenwerking met Stichting Onbekende Helden en SteamTalmark.
Ook jouw verhaal onder de aandacht brengen? We denken graag mee over een aanpak die werkt. Neem gerust contact met ons op!