De Bruijn PR

Door Marianne de Bruijn | 09 april 2020

Mensen communiceren weer met elkaar

Ondanks alle nare dingen die er nu gebeuren met mensen en bedrijven die echt te schrijnend zijn voor woorden, gebeuren er ook mooie dingen in deze coronacrisis. Want mensen communiceren weer. En daar word ik tussen alle narigheid door ook blij van.

Mensen praten met de buren. Ze praten met elkaar. Ze praten met hun kinderen. Die op hun beurt weer buiten spelen en leren voetballen, basketballen en hutten bouwen.

We sturen weer kaartjes voor verjaardagen, we brengen bloemen bij opa’s, oma’s en ouderen. Verjaardagsfeestjes lijken wel extra speciaal vanwege alle persoonlijke aandacht en de 1-op-1 gesprekken waar we nu weer tijd voor hebben. We hebben respect voor de mensen die ons hier doorheen moeten slepen en uiten dat volop.

“Vergeet niet te blijven communiceren. Alleen zo weten mensen hoe het met jou of je bedrijf gaat. Zo kom je erachter hoe het met anderen gaat en wat ze bezighoudt.”

We spelen weer spelletjes, bellen en appen veel met vrienden en familie. Mensen die je normaal gesproken misschien wel veel minder spreekt.

In sommige gezinnen zijn traditionele rolpatronen helemaal terug en in andere is de zorgtaak juist opeens heel anders verdeeld. En ondanks de irritaties die 24/7 met elkaar doorbrengen absoluut oplevert, vinden mensen een modus om hiermee om te gaan. En je moet wel communiceren en praten om de dagen samen door te komen met alle petjes die je op het moment op hebt.

Ik hoop stiekem dat we na deze periode een aantal van deze dingen vasthouden. Blijf kaartjes sturen, bel je vrienden wat vaker, heb aandacht en respect. En vergeet niet te blijven communiceren. Alleen zo weten mensen hoe het met jou of je bedrijf gaat. Zo kom je erachter hoe het met anderen gaat en wat ze bezighoudt.

“Val vooral niet stil en laat van je horen!”

Wil je weten hoe je op dit moment het beste kunt communiceren vanuit jouw bedrijf in aangepaste vorm? Ons advies is: val vooral niet stil en laat nog steeds van je horen, ook nu, want straks hebben mensen je weer nodig en willen ze weten hoe je ervoor staat. Maar let wel op je toonzetting en weeg bij elk bericht op je site of social media af of het wel past in de huidige tijdsgeest. Wil je hierover even sparren? Bel ons gerust!