Het thema van de Kinderboekenweek was dit jaar ‘Bij mij thuis’. Dit thema sluit naadloos aan bij het uitgangspunt van de VoorleesExpress. De vrijwilligers van de VoorleesExpress bezoeken wekelijks gezinnen waar kinderen moeite hebben met taal. Ze lezen voor, voeren gesprekken en spelen taalspelletjes. Samen met de ouders zoeken ze naar creatieve manieren om de taalontwikkeling en leesvaardigheid te bevorderen. De VoorleesExpress greep dan ook graag de gelegenheid aan om enthousiaste voorlezers op te roepen om zich aan te melden als nieuwe vrijwilligers.
Wij hebben de VoorleesExpress actief gesteund met een regionale PR campagne. Diverse regionale mediakanalen hebben de vrijwilligers van de VoorleesExpress gevolgd in hun werk en daarover gepubliceerd.
Bovendien heeft de VoorleesExpress aandacht gekregen in landelijke media, zoals in Hart van Nederland en het Algemeen Dagblad.
De actie heeft geleid tot de werving van maar liefst 650 nieuwe vrijwilligers.
Ook benieuwd naar de impact van regionale PR? Neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!