De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 02 januari 2019

Het nationale vuurwerk

Ook dit jaar was het Nationale Vuurwerk op de Erasmusbrug in Rotterdam met ruim 70.000 bezoekers weer een enorm succes. De twaalfde editie van de vrij toegankelijke vuurwerkshow overtreft hiermee het aantal bezoekers van vorig jaar en was voor initiatiefnemers Fjuze en JMR een topeditie. Dit jaar was het vuurwerk extra bijzonder door de muzikale begeleiding van het Rotterdams Philharmonisch Orkest (RPhO).

Ook dit jaar heeft het evenement bewezen een populair alternatief te zijn voor mensen die zelf geen vuurwerk willen afsteken, maar wel met een spectaculair vuurwerk het nieuwe jaar willen inluiden. Bovendien levert het een grote impuls aan het toerisme rondom de jaarwisseling en levert het een positieve bijdrage aan de veiligheid en sociale verbondenheid in Rotterdam.

De grootste en meest spectaculaire vuurwerkshow van Nederland was live te volgen via RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 en werd gepresenteerd door Ruben Nicolai. Eerder die avond vond het Nationale Kindervuurwerk plaats. Hierbij telden 7.500 kinderen alvast af naar het nieuwe jaar. Dit werd live uitgezonden door het NOS Jeugdjournaal.

Los van het recordaantal bezoekers bereikte de vuurwerkshow ook veel publiciteit. De Bruijn PR verzorgde de publiciteit voor dit mooie evenement voor onze opdrachtgever Fjuze en onze persberichten werden belicht door een keur aan lokale en landelijke media zoals RTV Rijnmond, het Algemeen Dagblad en NU.nl. De oprichter van het evenementbureau Fjuze en tevens organisator van het National Vuurwerk, Klaas Rohde was ook te zien en horen bij BNR Spitsuur, Hart van Nederland, en RTV Rijnmond.